More Website Templates at TemplateMonster.com!

Polsko-niemiecka wymiana młodzieży Vreden - 22 IX 2017

W niedzielę 10.09 br. wieczorem do Reska zawitali nasi niemieccy koledzy i koleżanki. Serdecznie ich przywitaliśmy i zaprosiliśmy pod gościnne dachy naszych domów.

Kolejnego dnia pokazaliśmy naszym sympatycznym gościom szkołę, kompleks boisk i nasze ulubione miejsca. Byli pod wrażeniem warunków, w jakich możemy się uczyć. Następnie ruszyliśmy na podbój poligonu w Chełmie Gryfickim, gdzie braliśmy udział w grze ,,Klucz do sukcesu”. Różne poziomy trudności zadań do wykonania pozwoliły nam poczuć wszystkie mięśnie naszych ciał. Brudni i wykończeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Reska.

We wtorek pojechaliśmy do Szczecina. Na początek zawitaliśmy do papugarni, gdzie swoim urokiem zaczarowały nas wielokolorowe papużki. Kolejnym punktem wycieczki był spacer po Wałach Chrobrego. Byliśmy także w Szczecińskiej Filharmonii, skąd wynieśliśmy wiele ciekawych zdjęć i wrażeń. Na obiad oraz małe zakupy wpadliśmy do galerii handlowej  Kaskada. Zadowoleni wróciliśmy do domów.

W środę nadszedł czas na Kołobrzeg. W planach mieliśmy zwiedzanie latarni morskiej oraz spacer po długim molo. Na godzinny rejs po Bałtyku zabrał nas statek ,,Monika III” -  prawie nas wywiało za burtę!

W czwartek pojawiliśmy się w Międzyzdrojach. Harmonogram wycieczki zakładał naszą obecność w Wolińskim Parku Narodowym,  Muzeum Przyrodniczym, w alei gwiazd oraz Muzeum Figur Woskowych. Przeszliśmy się także po molo oraz odwiedziliśmy jedyną obrotową kawiarnię w Polsce. Tego dnia największe wrażenie na nas zrobiły chyba żubry, na które nasi koledzy nie mogli przestać patrzeć.

W piątek było trochę zabawy  - tzw. gra miejska na terenie Reska. Po powrocie do szkoły musieliśmy wykonać multimedialne  prezentacje opisującej miniony tydzień. W mgnieniu oka przygotowaliśmy owocowe przysmaki,  które znalazły się w  menu kolacji. Zaprezentowaliśmy nasze prace i miło powspominaliśmy spędzony razem czas.

W sobotę niestety nadszedł smutny czas pożegnania. Goście zza Odry wyruszyli w podróż powrotną. Nasze rozstanie nie trwało długo…

W niedzielę 17 września wraz z opiekunami p. Izabelą Dudziec, p. Barbarą Margol i p. Marcinem Harasiukiem wyruszyliśmy w długą podróż do Vreden.

Po 11 godzinach podróży w końcu byliśmy na miejscu. Odebrani przez niemieckich przyjaciół, roześmiani rozeszliśmy się do rodzin goszczących.

Na początek, pierwszego dnia pobytu odbyło się oprowadzenie po szkole. Pierwsze wrażenie – ogromna. Wiele klas, uczniów i zasad.

Wtorek: zwiedzanie miasta na zasadach  gry miejskiej.

W środę pojechaliśmy autobusem do Amsterdamu. Kolejna zabawa miejska skończyła się dla niektórych ciekawym rejsem łodzią po kanale, a dla innych - 15 minutowym biegiem ulicami Amsterdamu. Wycieczka okazała się bardzo ciekawa oraz niezwykle ekstremalna.

Natomiast w czwartek weszliśmy na wieżę widokową niedaleko Dortmundu, musieliśmy przejść ok. 1 km pod górę. Potem jechaliśmy na stadion Borusii Dortmund, weszliśmy nawet do szatni, gdzie zwykle zawodnicy szykują się do meczu.  Dostaliśmy oryginalne żółto-czarne smycze z przepustką umożliwiającą  wejście na stadion, a osoby, które chciały,  mogły kupić sobie inne pamiątki. Po męczącym dniu wróciliśmy do Vreden.

Niestety nadszedł ostateczny czas pożegnania, w sobotę o godzinie 7 rano zebraliśmy się przed niemiecką szkołą, podziękowaliśmy kolegom, koleżankom oraz ich rodzicom za wspaniały czas spędzony razem. Zapakowaliśmy bagaże i odjechaliśmy. Dni spędzone w Polsce jak i w Niemczech będą niezapomnianą przygodą, która na długo zostanie w pamięci uczestników młodzieżowej wymiany.